تحقیقات بازاریابی موردی

شاه کلید تصمیم گیری درست در حوزه بازاریابی و فروش، انجام تحقیقات بازاریابی است. تحقیقات بازاریابی نخستین گام در راه شناختن خریداران و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمان هایی است که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواسته های مشتریان تنظیم می کنند. در تحقیقات بازاریابی به سوالات گوناگونی در زمینه های توسعه محصول، شناخت بازار، روش های مناسب فروش، توزیع، تبلیغ وپاسخ داده می شود. گروه نیک بین با سابقه اجرای تحقیقات بازاریابی کتابخانه ای و تحقیقات بازاریابی میدانی در سراسر کشور و با توجه به نیازهای اعلامی هر کارفرما، خدمات تحقیقات بازاریابی خود را در قالب پنج گام اصلی طراحی و اجرا می کند. هدف اصلی از اجرای این خدمت، ارائه اطلاعات لازم و البته قابل اتکاء از شرایط واقعی بازار برای تصمیم گیری های مدیریت در حوزه بازاریابی و فروش است. بطور معمول گزارش های نهایی تحقیقات بازاریابی شامل موارد زیر است: • اندازه گیری پتانسیل بازارها • اندازه گیری وفور برندها در هر بازار • اندازه گیری و تحلیل اندازه و سهم بازار تقریبی • شناسایی رقبا • بررسی و ارزیابی تحرکات رقبا • قیمت محصولات رقبا • نحوه توزیع محصولات • شناسایی پخش کننده های قوی • دیدگاه و نظرات مصرف کننده ها • دیدگاه و دغدغه فروشنده ها گروه نیک بین بعد از آشنایی با مسائل بازاریابی و فروش شرکت، اقدام به تعریف پروژه تحقیقات بازاریابی می کند. بنابراین با توجه به نوع مساله سازمان، دامنه پروژه و خدمات ارائه شده، متفاوت خواهد بود. درک صحیح از وضعیت بازارها، یافتن فرصت های توسعه بازار در داخل و خارج از کشور و ارائه برنامه عملیاتی برای آن، ارزیابی دقیق از وضعیت حضور رقبا در بازار و تحرکات آن ها، ارائه تصویری صحیح از سلیقه بازار مصرف، قدرت خرید و فرهنگ مشتریان؛ ملاحظاتی است که در طراحی و اجرای پروژه ها همواره مد نظر قرار می گیرد.

ارسال پیام
لطفا پیام خود را از طریق فرم زیر ارسال نمایید.

ترجمه متون و مقالات

تور هوایی کیش

عضویت، ویژه شرکت ها و واحد های تولیدی